Wat is Gibbon Uitgeefagentschap

Over het hoe en waarom

logo's gibbon

Wat is Gibbon Uitgeefagentschap?

Gibbon Uitgeefagentschap wil werk maken van het aloude adagium dat uitgevers geen boeken uitgeven, maar auteurs. Gibbon begeleidt auteurs daarom ook bij hun niet-schrijvende activiteiten (lezingen en andersoortige commerciële activiteiten). Gibbon zoekt voortdurend naar nieuwe (commerciële) uitingsmogelijkheden voor haar auteurs, waarvoor het de technologische ontwikkelingen op de voet volgt. Het is een lichtgewicht firma: innovatief, experimenteel, hi-tech, low-budget en grotendeels digitaal. Gibbon is een merk zijn dat staat voor kwaliteit, enthousiasme, innovatie, betrokkenheid en betrouwbaarheid.

Gibbon juicht innovatie toe en wijst zowel conservatisme als elke soort werkstramien af. Korte lijnen, handig gebruik van nieuwe media en vooral het ontlopen van de boekhoudkundig gijzeling die overhead heet levert de tijd en rust op om auteurs écht te kunnen begeleiden en onderzoek te doen naar nieuwe mogelijkheden.

De afgelopen twee jaar heeft Gibbon kleinschalig maar wel succesvol titels uitgebracht die niet te plaatsen zijn in een fondslijn. Gibbon geeft titels uit waar ze in gelooft, en waarvan ze denkt dat het belangrijk of bijzonder leuk is dat ze verschijnen. Titels met een hart die met passie en een boel enthousiasme in de markt worden gezet. Vaak niet onopgemerkt: Het Palingoproer van Martin Schouten, De magie van harmonieAutobiografie van H.J. Witteveen en Elke dag een lach, Honderd honden op de fiets werden door de pers massaal genoemd en leuk verkocht.

De partners van VOF Gibbon Uitgeefagentschap zijn Daan Rosenberg Polak, Gert Jan de Vries en Esther Brandt. Ex-Meulenhoff redacteur Bart Kraamer maakt eveneens deel uit van de redactie. Wouter Eertink regelt onze producties en Ernst van de Reep staat ons bij in de verkoop.