Uitgeefagentschap

Gibbon Uitgeefagentschap wil werk maken van het aloude adagium dat uitgevers geen boeken uitgeven, maar auteurs. Gibbon begeleidt auteurs daarom ook bij hun niet-schrijvende activiteiten (lezingen en andersoortige commerciële activiteiten). Gibbon zoekt voortdurend naar nieuwe (commerciële) uitingsmogelijkheden voor haar auteurs, waarvoor het de technologische ontwikkelingen op de voet volgt. Het is een lichtgewicht firma: innovatief, experimenteel, hi-tech, low-budget en grotendeels digitaal. Over enkele jaren moet Gibbon een merk zijn dat staat voor kwaliteit, enthousiasme, innovatie, betrokkenheid en betrouwbaarheid.

Gibbon juicht innovatie toe en wijst zowel conservatisme als elke soort werkstramien af. Korte lijnen, handig gebruik van nieuwe media en vooral het ontlopen van de boekhoudkundig gijzeling die overhead heet levert de tijd en rust op om auteurs écht te kunnen begeleiden en onderzoek te doen naar nieuwe mogelijkheden.

Samenwerkingsverbanden worden aangegaan met o.a. Global Literary Management (www.globallit.com), Boenda (www.boenda.nl), LayerGloss (www.layergloss.nl) en Talentsmedia (www.Talentsmedia.com).

De partners van VOF Gibbon Uitgeefagentschap zijn Daan Rosenberg Polak, Gert Jan de Vries en Esther Brandt. Ex-Meulenhoff redacteur Bart Kraamer maakt eveneens deel uit van de redactie.